خفن در خفن

خفن در خفن

من و تو اینجا در امان هستیم. ولی مواظب خودت باش!!!
خفن در خفن

خفن در خفن

من و تو اینجا در امان هستیم. ولی مواظب خودت باش!!!

چند نکته بسیار مهم در مورد امنیت در وب و پرداخت الکترونیک


خوندن این متن بیشتر از 5 دقیقه وقت شما رو نمگیره ولی ممکن جلوی ضرر های زیادی رو بگیره که بیشتر بخاطر کم توجهی ما میشه اگر هم حوصله خوندنش رو ندارید فقط قسمت مهم رو بخونید:

شاید جدیدا زیاد شنیده باشید که حساب های بانکی بعضی ها و شاید دوستانتون رو هک و مبالغی از اون رو دزدیدن ولی چه جوری آیا مشکل از امنیت بانک هاست؟

اگر خاطرتون باشه چند سال پیش هم موارد مشابهی در مورد هک شدن اکانت های یاهو و غیره به گوشمون می خورد آیا به نظرتون اونم مشکل از سایت یاهو بود؟

 

در جواب به سوالات بالا باید گفت که خیر مشکل از بی دقتی ماست. این موضوع حتی برای کسانی که مدت زیادی با اینترنت و پرداخت الکترونیک کار میکنن بعضا پیش میاد خوب مشکل از کجا پیش میاد؟


مدیران وب سایت ها و بانک ها تمام تلاش خودشون رو میکنن که بیشترین امنیت رو برای کاربرانشون ایجاد کنن و بانک های داخلی هم با داشتن پروتکل های امن Ssl(https) این امنیت رو برای کاربران کامل ایجاد کردن و حتی صفحه کلید مجازی قرار دادن که اگر شما از اون استفاده کنید اگر حتی یک کی لاگر(برنامه ای که اطلاعات صفح کلید شما رو برای هکر ارسال میکنه) هم روی سیستم شما باشه با خیال راحت می تونید پرداختتون رو انجام بدید حتی اگر در کافی نت هستید. پس امنیت اونا مشکل نداره.


قسمت مهم:

دوستان هکر ما که از این طریق نا امید شدن روی میارن به کاربران نا آگاه یا بعضا بی دقت روش کار به این صورت هست که مثلا شما وارد سایتی میشید که وی پی ان میفروشه و یا شارژ کارت با قیمت پایین تر یا ... شما هم فرصت رو از دست نمیدید و برای خرید اقدام میکنید ولی نکته مهم اینجاس که اونها به جای اینکه شما رو به آدرس وب سایت بانک هدایت کنن به آدرس وب سایت دیگه ای که برای خودشون هست هدایت میکنن ولی صفحه ای که شما می بینید دقیقا شبیه صفحه بانک هست ولی با این تفاوت که اطلاعات حساب شما برای دوست هکر ارسال میشه خوب حتما میگین پس ما از کجا بفهمیم؟ جواب خیلی سادس آدرس بروزرتون(منظور همون قسمتی هست که آدرس سایت ها رو تایپ می کنید با Ctrl+L هم می تونید اون رو ببینید) رو چک کنید تا اگر آدرس با آدرس پرداخت بانک متفاوت بود متوجه متقلب بودن وب سایت بشید اگر آدرس پرداخت بانک رو نمیدونید و یا شک دارید بهتره که:

1-      آدرس رو از سایت خود بانک چک کنید

2-      آدرس وب سایت های بانکی با پروتکل (https)Ssl امن شده اگر ابتدا آدرس https  نداشت وب سایت پرداخت بانک نیست

دقیقا همین موضوع در مورد صفحات لاگین وب سایت های Yahoo و Google و ... وجود دارد پس همیشه و در هر وبسایتی قبل از وارد کردن اطلاعات کاربری حتما آدرس رو یکباردیگه چک کنید.

البته اغلب این هکر ها و بهتره بگیم دزدها در آخر شناسایی و دستگیر میشن ولی اگر کمی دقت داشته باشید هیچ وقت به این دام گرفتار نخواهید شد.

در آخر برای امنیت بیشتر همه کاربران وب و رشد سریع تر وب و تجارت الکترونیک در ایران این متن رو به هرکسی که میشناسید ارسال کنید مطمئن باشید اونها از شما متشکر خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد