خفن در خفن

خفن در خفن

من و تو اینجا در امان هستیم. ولی مواظب خودت باش!!!
خفن در خفن

خفن در خفن

من و تو اینجا در امان هستیم. ولی مواظب خودت باش!!!

رفع هنگ گوشی اندرویدی و آیفون


 گوشی‌های هوشمند در مقایسه با کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها گجت‌های ساده‌تری هستند. به همین خاطر فرایند رفع هنگ گوشی هم به نسبت ساده‌تر است. البته احیای گوشی اندرویدی و آیفون بستگی به نوع مشکل و دلیل هنگ گوشی هم دارد. مثلا اگر گوشی شما از ارتفاع به پایین بیفتد یا در آب فرو برود، نمی‌توان نسبت به احیای آن چندان امیدوار بود. 

رفع هنگ گوشی اندرویدی و آیفون

گوشی‌های هوشمند در مقایسه با کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها گجت‌های ساده‌تری هستند. به همین خاطر فرایند رفع هنگ گوشی هم به نسبت ساده‌تر است. البته احیای گوشی اندرویدی و آیفون بستگی به نوع مشکل و دلیل هنگ گوشی هم دارد. مثلا اگر گوشی شما از ارتفاع به پایین بیفتد یا در آب فرو برود، نمی‌توان نسبت به احیای آن چندان امیدوار بود.

همانند کامپیوتر و لپ‌تاپ، بهتر است پیش از هر گونه تلاش دیگر برای رفع هنگ گوشی حداقل ۵ دقیقه آن را به حال خود رها کنید. زیرا معمولا بعد از گذشت چند دقیقه، سیستم‌عامل گوشی اپلیکیشن مشکل‌دار را متوقف می‌کند و به همین خاطر بدون نیاز به ریستارت، می‌توانید به استفاده از گوشی ادامه دهید. اگر گوشی شما مدت زیادی در این حالت باقی ماند، می‌توانید به استفاده از دکمه‌های فیزیکی روی بیاورید. اگر از گوشی پیکسل استفاده می‌کنید، با نگه‌داشتن دکمه‌ی پاور به مدت ۳۰ ثانیه، گجت ریستارت می‌شود. برای گوشی‌های سامسونگ هم دکمه‌های پاور و کاهش صدا را به مدت حداقل ۱۰ ثانیه نگه‌دارید تا گجت موردنظر ریبوت شود.

ریست گوشی

از ترفند نگه‌داشتن دکمه‌های کاهش صدا و پاور می‌توان برای ریستارت کردن و رفع هنگ گوشی بسیاری از شرکت‌های مختلف (از جمله ال‌جی) استفاده کرد. برخی از دیگر شرکت‌ها هم از ترفندهای دیگری برای این کار بهره می‌برند که برای آگاهی از آن‌ها، باید در اینترنت جستجو کنید. اگر هم از آیفون استفاده می‌کنید، ترکیب کلیدها بستگی به نوع آیفون شما دارد. در آیفون X، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، باید ابتدا دکمه‌ی افزایش صدا را به‌سرعت فشار دهید و رها کنید، سپس این کار را روی دکمه‌ی کاهش صدا تکرار کنید و در نهایت دکمه‌ی پاور را تا زمان به نمایش درآمدن لوگوی اپل نگه دارید. اگر از آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس استفاده می‌کنید، باید دکمه‌ی پاور و کاهش صدا را حداقل به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل به نمایش دربیاید. برای مدل‌های قدیمی‌تر هم، دکمه‌ی هوم و دکمه‌ی پاور را حداقل به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.

شارژ گوشی

اگر گوشی هوشمندی روشن نمی‌شود، می‌توان اقداماتی را برای حل این مشکل انجام داد. اول‌ازهمه باید گوشی موردنظر را شارژ کنید و اگر این روش مثمر ثمر واقع نشد، برای احیای گجت مذکور باید به روش دیگری روی بیاوریم. راه‌حل نهایی، ریست تمام و کمال گوشی است. در مورد آیفون، برای انجام چنین کاری نیازمند سیستم ویندوزی یا مک مجهز به آی‌تونز هستید. بعد از اتصال آیفون به کامپیوتر، با استفاده از راه‌هایی که کمی قبل‌تر شرح دادیم، گجت را ریست کنید ولی این بار دکمه‌ها را آن‌قدر نگه دارید که تصویر یک کابل و لوگوی آیتونز به نمایش دربیاید. در کامپیوتر، بر گزینه‌ی Update که تازه به نمایش درآمده، کلیک کنید. با این کار، آی‌تونز بدون پاک کردن اطلاعات، iOS را به حالت سابق خود برمی‌گرداند.

بیشتر بخوانید: چگونه اپلیکیشن‌های مشکل‌ساز را پیدا و حذف کنیم؟

راه‌حل نهایی برای احیای گجت های اندرویدی، ریست کامل گوشی است که با این کار تمام اطلاعات ذخیره‌شده در آن از دست می‌رود. برای این کار، در هنگام خاموش بودن گوشی، دکمه‌ی کاهش صدا و سپس دکمه‌ی پاور را نگه دارید تا تصویر یک ربات به نمایش دربیاید. با استفاده از دکمه‌ی تنظیم صدا بین گزینه‌های مختلف حرکت کنید و بعد از انتخاب گزینه‌ی Recovery mode، دکمه‌ی پاور را فشار دهید. اگر با پیام No command مواجه شدید، دکمه‌ی کاهش صدا را فشار دهید و سپس نگه دارید و درنهایت بر دکمه‌ی پاور ضربه بزنید. بعد از انجام این کار، گزینه‌ی Wipe data/factory reset را انتخاب کنید و برای فعال کردن آن، دکمه‌ی پاور را فشار دهید. با این کار فرایند ریست کلی آغاز می‌شود و گوشی به وضعیت اول خود برمی‌گردد.

ریکاوری اندروید

این فرایند در گوشی‌های مختلف کمی فرق می‌کند. به‌عنوان مثال، در گلکسی اس ۹ ابتدا باید دکمه‌ی افزایش صدا را نگه دارید و بعد از نگه داشتن دکمه‌ی بیکسبی، باید دکمه‌ی پاور را فشار دهید و سپس رها کنید تا روانه‌ی منوی بازیابی شوید. بعدازاینکه وارد تنظیمات سیستم اندروید شدید، تفاوتی بین این منوها در مدل‌های مختلف گوشی‌ها وجود ندارد.

اگر انجام این اقدامات منجر به احیای گجت موردنظر شما نشد، پس احتمالا دیگر وقتش رسیده که گجت مذکور را به تعمیرگاه موردعلاقه‌ی خود ببرید تا این افراد نگاهی به سخت‌افزارهای آن بیندازند.

منبع: Gizmodo

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد